Wij zijn Renewi

Een nieuwe naam met een vertrouwd gezicht. Ontstaan door de fusie van Shanks en Van Gansewinkel. Marktleider voor de inzameling en recycling van afval tot product.

Wij geloven dat afval niet bestaat. Daarom maken wij van uw afval nieuwe grondstoffen en producten. En dat doen wij voor vele duizenden bedrijven in Nederland, van MKB tot multinational.

Weten wat onze unieke aanpak voor u kan betekenen? Bezoek de nieuwe Renewi website en neem direct contact met ons op.

Voedsel met duurzaam keurmerk steeds populairder in Nederland

31/10/2018 - Steeds meer Nederlandse consumenten kiezen voor voedsel dat een keurmerk heeft. In 2017 kochten we voor 4,5 miljard euro aan dier- en milieuvriendelijk geproduceerd voedsel. Dit is een stijging van 730 miljoen euro ten opzichte van 2016. Al jaren is een stijgende lijn te zien bij voedsel dat een keurmerk heeft; zo staat in de Monitor Duurzaam Voedsel 2017 dat het marktaandeel van duurzaam voedsel 11 procent is.

In deze trend is ook zichtbaar dat duurzaamheid een steeds belangrijker onderwerp is. De Nederlandse consument speelt een belangrijke rol op weg naar kringlooplandbouw.

Voor consumenten is duurzaam voedsel herkenbaar aan een duurzaamheidskenmerk. Enkele bekende duurzaamheidskenmerken zijn ‘Beter Leven’ en ‘biologisch’. Beide merken zagen hun omzet flink stijgen. Zo had het keurmerk ‘Beter Leven’ in 2017 een omzet van 1,6 miljard euro ofwel een stijging van 39 procent ten opzichte van 2016.

Als we kijken naar het marktaandeel van een productgroep binnen het duurzaam keurmerk dan is deze bij eieren het hoogst. Maar liefst 37 procent van de verkochte eieren was duurzaam.

Vindt u duurzaamheid belangrijk? Kies dan voor producten met een duurzaam keurmerk.