Wij zijn Renewi

Een nieuwe naam met een vertrouwd gezicht. Ontstaan door de fusie van Shanks en Van Gansewinkel. Marktleider voor de inzameling en recycling van afval tot product.

Wij geloven dat afval niet bestaat. Daarom maken wij van uw afval nieuwe grondstoffen en producten. En dat doen wij voor vele duizenden bedrijven in Nederland, van MKB tot multinational.

Weten wat onze unieke aanpak voor u kan betekenen? Bezoek de nieuwe Renewi website en neem direct contact met ons op.

Shanks publiceert Jaarverslag en CR Report 2015

De financiƫle resultaten

Het financiƫle boekjaar 2014-2015 was een uitdagend jaar voor Shanks. Na een moeilijk eerste half jaar hebben we een sterker tweede half jaar gerealiseerd. De resultaten van Shanks laten een lichte omzetgroei zien van 1% maar een afname van de EBITDA van 10% (beide tegen 'constant currency'). Verdere informatie is te vinden in het Shanks Group Annual Report en op de website van Shanks Group.

Corporate Responsibility

Shanks heeft een aantal jaren geleden doelstellingen geformuleerd op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen ('corporate responsibility') voor drie deelgebieden:
veiligheid, recycling en CO2. Twee van de doelstellingen hebben we nu al gerealiseerd waardoor we een vijftal nieuwe doelstellingen hebben geformuleerd. Meer hierover is te lezen in het Corporate Responsibility Report 2015 en op de website van Shanks Group.